02.06.2020 r. wtorek „Dzień dobry, panie Brzechwo”

02.06.2020 r. wtorekDzień dobry, panie Brzechwo”

Dzień dobry, dzisiaj kolejne zajęcia zdalne zapraszam:

Rodzicu:

1. Ćwiczenia logopedyczne:

Aby łatwiej uzyskać głoski: SZ, CZ, Ż, DŻ:
cofamy czubek języka wzdłuż podniebienia,
czubkiem języka dotykamy wałka dziąsłowego,
czubkiem języka kreślimy kółka na podniebieniu miękkim,
czubkiem języka dotykamy na przemian dwóch górnych ostatnich zębów,
próbujemy dmuchać na czubek języka uniesiony do podniebienia, równocześnie przyciskając policzki dłońmi (język nie może przywierać do podniebienia, żeby powietrze nie przedostawało się bokami).

2.Ćwiczenie grafomotoryczne „Leniwa ósemka”.

Wręcz dziecku kartkę formatu A5 z narysowaną przerywaną linią „leniwą ósemką”. Poproś, aby przedszkolak narysował ją po śladzie palcem, suchym pędzelkiem, a na koniec narzędziem pisarskim (pisakiem, kredką, ołówkiem…).

3.Pogadanka „Pisarze i poeci”.

Wręcz przedszkolakowi gęsie pióro. Niech je dokładnie obejrzy. Zapytaj dziecko, do czego może służyć takie pióro. Po wyczerpaniu się pomysłów wytłumacz, że dawniej takie pióra wykorzystywano do pisania; następnie pojawiły się wieczne pióra, długopisy i klawiatury komputerów. Zaprezentuj je. Wyjaśnij przedszkolakowi, że gęsie pióra symbolizują pracę pisarzy i poetów. Wymień nazwiska kilku polskich twórców literatury dla dzieci. Jako ostatnie podaj imię i nazwisko Jana Brzechwy. Zademonstruj maluchom jego zdjęcie i opowiedz o jego twórczości.

Można skorzystać z informacji: https://poezja.org/wz/Brzechwa_Jan/

4.Wiersz „Tańcowała igła z nitką”.

Przeczytaj przedszkolakowi dwukrotnie wiersz Jana Brzechwy pt. „Tańcowała igła z nitką”. Po zakończeniu czytania poproś dziecko, aby opowiedziało treść utworu własnymi słowami. Jeżeli sprawi mu to trudność, zadawaj maluchowi pytania kierunkujące.

Tekst:

Tańcowała igła z nitką

Tańcowała igła z nitką,
Igła – pięknie, nitka – brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.

Igła naprzód – nitka za nią:
„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą – nitka biegiem.

Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: „Co za igła!”

Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!

5.Film edukacyjny „Krawcowa, Krawiec” zapoznanie dzieci z zawodem krawca.

Dziecko przygląda się wyposażeniu pracowni krawieckiej, zapoznaje się z działaniem maszyny krawieckiej.

6.Zabawa dydaktyczna „W pracowni krawieckiej”.

Dziecko siedzi przed tablicą korkową. Umieść na niej historyjkę obrazkową, ale w niewłaściwej kolejności. Poproś, aby dziecko uszeregowało obrazki, a następnie spróbowały opowiedzieć, jakie są kolejne etapy pracy krawcowej lub krawca

propozycja popołudniowa:

7.Zabawa „Bransoletki z koralików”.

Zachęć dziecko do wykonania bransoletki dla mamy lub babci. Zadaniem dziecka jest nawlekanie kolorowych koralików na żyłki. Pomóż przedszkolakowi związać końce żyłek.