Wtorek 2.06.2020 r. „Liczę, dokładam i odkładam”

Dzień dobry,
zapraszam na kolejny dzień kształcenia na odległość.

1. Ćwiczenia poranne:
a) Zabawa „Słońce wschodzi”
Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Na hasło: „Słońce wschodzi” – unosi ramiona do góry; na hasło: „Słońce zachodzi” – wykonuje przysiad i kula się.
b) Zabawa „Jak najdłużej”
Niech przedszkolak stanie na jednej nodze i położy woreczek (wypełniony np. grochem) na kolanie. Zadaniem dziecka jest jak najdłuższe utrzymanie woreczka położonego na kolanie.
c) Zabawa „Jestem zwierzątkiem”
Dziecko podskakuje po pokoju z równoczesnym unoszeniem kolan. Na hasło: „Jestem zwierzątkiem” naśladuje sposób poruszania się i dźwięki wydawane przez wybrane przez siebie zwierzę. Na sygnał dorosłego – ponownie wykonuje podskoki.
d) Gimnastyka buzi i języka z żabką
Materiał zawiera 3 arkusze z 18 kartami, na których przedstawiono różne ćwiczenia buzi i języka. Podwójnie wydrukowane karty mogą posłużyć do gry w memo.
Gimnastyka buzi i języka z żabką

2. Spotkanie z Żyrafą Olą
Do zabawy potrzebne będą: zdjęcie żyrafy Oli, 2 pudełka różniące się kolorem, kamienie i klamerki. Proszę pokazać zdjęcie Żyrafy Oli i powiedzieć, że Ola lubi podwórkowe zabawy. Zbiera na podwórku wszystko, co nadaje się do liczenia, i gromadzi w kolorowych pudełkach. Proszę rozsypać kamienie i klamerki. Niech przedszkolak posegreguje je do dwóch różnych pudełek.
żyrafa Ola

3. Zabawa „Ile kamieni w wiaderku?”
Proszę przygotować wiaderko i garść kamieni. Rodzic wrzuca kamienie pojedynczo a dziecko je liczy. Może układać patyczki lub liczyć na palcach. Za każdym razem proszę wykładać kamienie z wiaderka.

4. Zabawa ruchowa „Idziemy do zoo”
Proszę odtworzyć piosenkę:https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
Niech przedszkolak spróbuje zilustrować ruchem treść piosenki.

5. Zabawa z marakasem „Rozgrzewka”
Do zabawy potrzebny będzie marakas, grzechotka. Podczas wolnego akompaniamentu dziecko maszeruje wysoko unosząc kolana dookoła rodzica, który gra na instrumencie. Kiedy dorosły zmieni tempo na szybsze, niech przedszkolak biega w różnych kierunkach.

6. Zabawa „Słuchaj i ćwicz”
Proszę omówić z dzieckiem ćwiczenia, które będą odpowiadały liczbie uderzeń grzechotki, np. 1 uderzenie – robienie przysiadów, 2 uderzenia – podskoki, 3 uderzenia – klaskanie pod uniesioną nogą. Rodzic gra na instrumencie i zmienia liczbę uderzeń. Dziecko ćwiczy szybkość reakcji i pamięć słuchową.

7. Rymowanka „Tu mnie boli”
Proszę nauczyć dzieci rymowanki. Niech mówi rymowankę i jednocześnie klaszcze w dłonie. Dorosły masuje ręką wybrane do zabawy bolące miejsce, np. łokieć, brzuch, piętę. Niech dziecko spróbuje odgadnąć jakie miejsce boli rodzica.

Powiem wam o swej niedoli,
już od rana tu mnie boli (wskazywanie wybranej części ciała)
Jak nazywa się,
to co boli mnie?

8. Wypełnianie karty pracy
5latki – karty pracy nr 161, 162
4latki – karty pracy nr 162

9. Grafomotoryka „Instrumenty”
Propozycja popołudniowej aktywności: Grafomotoryka instrumenty

Miłego dnia!