Zabawa z przyjaciółmi . Słuchanie piosenki „Jesteśmy dziećmi” . Wtorek 2.06.2020r.

Dzień dobry we wtorek 🙂 Zapraszamy serdecznie na zajęcia 🙂

1. Gimnastyka poranna.

Zabawa orientacyjno-porządkowa i wyprostna – Z krążkiem na głowie.
Dziecko  maszeruje po obwodzie koła. Otrzymuje książkę od rodzica . Kładzie ją na głowie i idzie ostrożnie, aby nie upuścić książki.
Zabawa bieżna Samochody.
Dziecko trzyma książkę jak kierownicę samochodu. Kiedy rodzic podniesie do góry  zieloną kartę, porusza się w różnych kierunkach z omijaniem przeszkód znajdujących  się w pokoju; kiedy trzyma kartkę czerwoną – dziecko zatrzymuje się.

Skłony w przód – Zamieniamy się krążkami.
Dziecko dobiera się parami z rodzicem, stają tyłem, w rozkroku, w niewielkiej odległości do siebie. Zamieniają się krążkami, podając je sobie w skłonie, między nogami, potem podają sobie krążki nad głowami.Podczas wykonywania ćwiczenia dzieci starają się nie uginać nóg w kolanach.

Ćwiczenie równowagi – Na jednej nodze.
Dziecko  stoi na jednej nodze, drugą ugina i kładą na niej krążek/spinasz do bielizny/klocek. Wytrzymują, licząc do czterech. To samo ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.

 

2.Powitanie.
Dziecko siada na dywanie a rodzic  wita je słowami: Witam Cię serdecznie . Na zajęcia nadszedł czas. Dziecko odpowiada: Witamy się brawami, bo zgoda i przyjaźń są między nami.

3. Zabawa naśladowcza Lusterko.”
Dziecko wraz z rodzicem  staje naprzeciwko siebie.  Dziecko jest lustrem, a rodzic przegląda się w nim. Dziecko, które jest lustrem, wykonuje takie same ruchy jak rodzic stojący przed nim. Rodzic przypomina o odbiciu lustrzanym, czyli odbiciu odwróconym. Dziecko stara się pamiętać o tym w zabawie podczas naśladowania ruchów rodzica.

 

4.Poznajemy narzędzia służące do pomiaru długości.

Rodzicu, daj dziecku narzędzia służące do pomiaru długości np. linijkę , tasiemkę, tekturkę ( każde o długości 20 cm). Poproś aby  dziecko porównało wszystkie narzędzia miernicze i odpowiedziało na pytanie: Czy wszystkie narzędzia miernicze mają taką samą długość?

Wybranym narzędziem mierniczym zmierzcie wspólnie biurko u dziecka w pokoju .

Opowiedz dziecku, że nie tylko linijką i centymetrem krawieckim można mierzyć długości . Możemy to robić innymi metodami: krokami , stopa za stopą, dłonią, kredkami.

 

5.  Osłuchanie się z piosenką ” Jesteśmy dziećmi”

Posłuchajcie wspólnie piosenki a następnie porozmawiajcie na jej temat. Puśćcie piosenkę jeszcze raz  aby dziecko swobodnie do niej tańczyło.

Piosenka

 

6. Wierszyk logopedyczny.

Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponujemy naukę wierszyka logopedycznego- ma to na celu ćwiczenie pamięci oraz rozwijanie aparatu mowy.

Jedzie pociąg fu fu fu!

Trąbi trąbka tru tru tru!

A bębenek bum bum bum!

Na to żabka kum kum kum!

Konik człapie człap człap człap!

Woda z kranu kap kap kap!

Mucha bzyczy bzy bzy bzy!

A wąż syczy sy sy sy!

Baran beczy be be be!

A owieczki me me me!

 

Miłego dnia ! Pozdrawiamy p.Monika i p.Kamila