Piątek 03.04.2020 r. „Mali architekci”

Dzień dobry,
Dzisiaj dzieci będą mogły zamienić się w architektów wnętrz 🙂 Oto propozycje zabaw:

1. Zabawa dydaktyczna „To już wiem”
Proszę wcześniej przygotować zdjęcia poznanych zawodów, np ze strony:
https://przedszkolankowo.pl/2017/02/04/zawody-plansze/
i patyczki do liczenia (lub inne liczmany, np. klocki tej samej wielkości). Proszę położyć przed dzieckiem pudełko z ilustracjami, a patyczki trzymać w dłoni. Na początek proponuję porozmawiać z przedszkolakiem o tym, czy potrafi wymienić nazwy zawodów, które poznał w tym tygodniu. Po każdej wymienionej nazwie należy odłożyć jeden patyczek obok dziecka. Później wspólnie je policzcie. Następnie proszę otworzyć pudełko i zachęcić dziecko do wylosowania zdjęcia tak, aby rodzic nie zobaczył co jest na ilustracji. Zadaniem przedszkolaka jest ułożenie zagadki o zawodzie, który widzi na kartce. Rodzic odgaduje.

2. Rozmowa „Mały architekt”
Proszę, aby dziecko wymieniło skojarzenia do słowa: „pokój”. Rodzic może podać krótką informację na temat zawodu: projektant wnętrz.
Oto krótka notatka: Projektant wnętrz to osoba, która przygotowuje projekt pomieszczenia. To w jego głowie rodzi się pomysł, jak ma wyglądać dane wnętrze, w co powinno być wyposażone, jakie kolory mają w nim występować.
Potem można pokazać dziecku na komputerze projekty różnych pomieszczeń i zapytać, jaki pokój chciałoby zaprojektować dla siebie.

3. Praca plastyczna „Projekt wymarzonego pokoju”
Proszę wcześniej przygotować pudełko po butach, małe pudełeczka, plastelinę, skrawki papieru, farby, kredki, klej. Dziecko otrzymuje zestaw do wykonania pracy konstrukcyjnej. Proszę wspierać przy wykonywaniu drobnych elementów, ale nie wpływać na projekt. Chwalić za inwencję, dobór materiałów i połączenie kolorów – w ten sposób pokazuje się dziecku, na co zwracać uwagę, by projekt był estetyczny.
Oto przykładowe projekty:

Blog Hurtownia Opakowań - Blog o kartonach i opakowaniach.: Jak ...Makieta pokojuMój wymarzony pokój - Szkoła Podstawowa nr 3 w Pile

4. Zabawa „Przejdź po linii nad przepaścią”
Do zabawy potrzebny będzie długi sznurek. Proszę z niego ułożyć wzór na podłodze. Dziecko przechodzi po ułożonym rysunku, starając się zapamiętać jego kształt. W dalszej części zabawy proszę zabrać sznurek. Zadaniem przedszkolaka jest odtworzyć wcześniejszy rysunek. Niech idzie po kształcie, który zapamiętał.

5. Gra „Dobble-zawody”
Jako podsumowanie tygodnia przesyłam zestaw kart do gry dobble. W skład kompletu wchodzi karta ze spisem ilustracji oraz instrukcją i 7 okrągłych kart, a każda z nich zawiera trzy ilustracje, jest unikalna i łączy się z innymi kartami tylko jednym symbolem. Wycięte karty, rozdajemy pomiędzy graczy obrazkami do dołu. Na środku odkrywamy jedną kartę. Na znak wszyscy gracze odsłaniają pierwszą z kart na swoim stosie. Kto pierwszy odnajdzie i nazwie wspólny symbol dla swojej karty i karty na środku stołu, kładzie swoją kartę na środek. Celem jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich kart ze swojego stosu.

dobble-zawody

Życzę miłego weekendu 🙂