Kamila Madej

Tydzień zajęć wakacyjnych 27.07.2020r – 31.07.2020r.

W naszym przedszkolu nie ma nudy! W wakacje bawimy się wyśmienicie.  W minionym tygodniu p.Kamila zabrała nas w podróż do Meksyku  i Stanów Zjednoczonych. Dowiedzieliśmy się o tych krajach wielu ciekawych rzeczy. Poznaliśmy Statuę Wolności, Wielki Kanion, Wodospad Niagara i wiele innych wartych zobaczenia rzeczy. Jednak najbardziej lubimy nasz ogród przedszkolny. Zobaczcie sami 🙂

 

Za co lubimy wakacje? – edukacja z zakresu mowy i myślenia. Figuraki – zabawy plastyczne. Piątek 12.06.2020r.

Dzień dobry,

witamy Was serdecznie w ostatnim dniu zajęć na odległość 🙂

 

1. Zapraszamy na poranną gimnastykę z muzyką

Link1

Link2

2.Słuchanie wiersza G. Lech „Co robią latem dni tygodnia?”
– Co wy na to, że już lato? –
Tydzień swoje dni zapytał.
Poniedziałek zsiadł z roweru.
– Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek książkę czytał właśnie.
Mruknął tylko: – Lubię baśnie!
Latawca puszczała Środa,
bo piękna była pogoda.
Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluję,
jak się świetnie w lesie czuję.
Piątek tylko machnął ręką:
– Chciałbym zagrać, lecz nieprędko
znajdę gracza w tym upale.
Szachów nie otwieram wcale.
– A Sobota? – Cóż mam rzec.
Niosę piłkę, dziś gram mecz.
– Czy Niedziela coś dopowie?
Nie dopowie, bo jest w kinie
na animowanym filmie.
A czy film ten był o lecie,
w poniedziałek się dowiecie.

 

3. Rozmowa na temat wiersza

Rodzic pyta dziecko:

A) Jaka pora roku już nadeszła?

B) O co zapytał swoje dni Tydzień?

C) Co zrobił i odpowiedział  poniedziałek?

D)Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?

Rodzic pyta dziecko dalej:

A) Co ty lubisz robić latem?

B)Co robisz najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?

C) Ile dni wchodzi w skład tygodnia?

Rodzic zachęca dziecko do wymienienia w kolejności wszystkich dni tygodnia i jednoczesnego wysuwania palców.

4. Zabawa ruchowa z piosenką „Laurencja” .
Dziecko tańczy w rytm melodii. Rodzic  podaje nazwę dnia tygodnia, a dziecko powtarza ją, zatrzymując się i przykucając. Po każdym odśpiewaniu piosenki dziecko
wypowiada nazwy dni tygodnia wymienione wcześnie i dodaje do nich następną. Dziecko wylicza je kolejno, za każdym razem kucając.

Tekst:

Laurencjo moja, Laurencjo ma,
ach, kiedyż znowu spotkamy się?
W poniedziałek!
Ach, żeby to już poniedziałek był
i ja przy swojej Laurencji żył,
Laurencjo ma!
Laurencjo moja, Laurencjo ma,
ach, kiedyż znowu spotkamy się?
We wtorek!
Ach, żeby to już poniedziałek, wtorek był
i ja przy swojej Laurencji żył,
Laurencjo ma!

 

Link do piosenki

 

5.Ćwiczenie plastyczne Figuraki – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz precyzji ruchów  i wyobraźni.
Przygotujcie : karton lub kartkę, figura geometryczna, ołówek, kredki, klej, różne elementy dekoracyjne.
Dziecko wybierają dowolną figurę geometryczną i odrysowuje jej kształt na kartonie. Następnie przekształca figurę. Tworzą, np. zwierzątko – dorysowują do figury odpowiednie części ciała wybranego zwierzątka, kolorują je, naklejają elementy. Poproś aby dziecko opowiedziało o swojej pracy.

 

Miłego weekendu p.Monika i p.Kamila

Zagadki słowne. Nauka piosenki „Niech żyją wakacje”. Środa 10.02.2020r.

Dzień dobry, witamy w kolejnym dniu kształcenia na odległość.

1.Bajka logopedyczna

Wakacje Pana Języczka

Nastało gorące lato. Pan Języczek postanawia wybrać się na wakacje. Siada wygodnie w fotelu (boki i przód języka unosimy do góry, tak by na środku powstało wgłębienie) i rozkłada mapę. Ogląda ją dokładnie i zaznacza na niej kilka miejsc, które miałby ochotę odwiedzić (dotykamy czubkiem języka ostatnich zębów dolnych i górnych). Potem zabiera się za pakowanie. Wyciąga ze strychu walizki („wspinamy się na strych”- dotykamy czubkiem języka każdego zęba po kolei). Otwiera wielką szafę (otwieramy szeroko buzię). Wykłada z niej i pakuje do walizek wszystkie rzeczy, które przydadzą mu się podczas wakacyjnej wędrówki (wysuwamy język z buzi, przesuwając nim po podniebieniu, po górnych zębach i górnej wardze, następnie wsuwamy język, przesuwając nim po górnej wardze, zębach i podniebieniu). Jest już spakowany i gotowy do podróży.

Najpierw jedzie tramwajem na dworzec kolejowy (wypowiadamy: „tt,tt”).

Pierwszy etap podróży pan Języczek przebywa pociągiem. Pociąg przejeżdża przez szumiący las (wypowiadamy „szsz, szsz”), koła turkoczą o tory (wołamy: „czcz, czcz”). Pan Języczek wysiada na stacji i zwiedza miasteczko, piękne kościoły i muzea.

Drugi etap podróży pan Języczek pokonuje samolotem. Samolot leci bardzo wysoko, pośród chmur (podnosimy się z przysiadu, machając rękoma- wdychamy powietrze nosem, prostujemy nogi i stajemy na palcach- wydychamy powietrze buzią). Pan Języczek podziwia z góry piękne widoki (wołamy: „ach, ech, och”).

Po wylądowaniu, pan Języczek wsiada do autobusu. Autobus mknie prędko (wołamy „brum, brum”), kołysze się na zakrętach, czasem zatrąbi (wołamy: „pipiip”). Pan Języczek siedzi wygodnie w autobusie i podziwia widoki za oknem. Patrzy na pola i łąki. Na polach rośnie zboże („pokazujemy, jak rośnie zboże”- podnosimy się z przysiadu- wdychamy powietrze nosem, podnosimy ręce w górę, stajemy na palcach- wydychamy powietrze buzią). Pan Języczek dostrzega stracha na wróble, który strojąc strachowe miny, odstrasza ptaki (robimy straszne miny). Na łąkach pasą się krowy (poruszamy buzią, jakbyśmy coś przeżuwali), walczą ze sobą barany (język „siłuje się” z dolnymi zębami, próbując je wypchnąć), nad kwiatami latają, głośno bzycząc, pracowite pszczoły (wołamy: „bzz, bzz”). Pan Języczek odwiedza pszczelarza, który opowiada mu o pszczołach i daje smaczny miód (oblizujemy usta).

Następnie pan Języczek wsiada do samochodu. Jedzie szybko, na zakrętach zwalnia i włącza kierunkowskaz (wypowiadamy: „klik, klak”). Zaczął padać deszcz (wypowiadamy „kap, kap”). Pan Języczek włącza wycieraczki (kilkakrotnie dotykamy czubkiem języka na przemian lewego i prawego kącika ust). Pan Języczek mija stary zamek. Postanowił go zwiedzić. Zamek jest wielki i ma dużo wysokich wieżyczek („pokazujemy wysokie wieżyczki”- językiem próbujemy dotknąć nosa) oraz mnóstwo małych, okrągłych okienek (językiem wysuniętym z buzi wykonujemy ruchy okrężne).

Pan Języczek odwiedził już wszystkie miejsca, które chciał zobaczyć. Pora wracać do domu. W walizkach kryje się dużo pamiątek z podróży („liczymy pamiątki” – dotykamy czubkiem języka każdego zęba po kolei).

Po powrocie do domu, pan Języczek rozpakowuje bagaże, układa rzeczy w szafie (wysuwamy język z buzi, przesuwając nim po podniebieniu, po górnych zębach i górnej wardze, następnie wsuwamy język, przesuwając nim po górnej wardze, zębach i podniebieniu). Wreszcie może usiąść w swoim ulubionym fotelu i obejrzeć zdjęcia z wakacji.

 

2.Zagadki słowne

Zagadka o namiocie

Płócienny domek na polanie,
służy turystom za mieszkanie.

Zagadka o czerwcu

Jaki to miesiąc zamyka szkoły
i daje dzieciom urlop wesoły?

Zagadka o wakacjach

Trwają dwa miesiące.
Lubią je uczniowie,
bo mogą odpocząć
i stawać na głowie.

Zagadka o smażonej rybie

Chrupiąca i złota,
piecze się lub smaży.
Najchętniej ją jemy,
przy nadmorskiej plaży.

Zagadka o stroju kąpielowym

Mały, lekki, kolorowy,
latem zawsze modny.
Dobry do hasania w wodzie,
na plażę wygodny.

Zagadka o wakacjach

Raz – litera w abecadle,
dwa – drzewa pachnące.
Całość zawsze bywa w lecie
i trwa dwa miesiące.

Zagadka o plaży

Można na niej się opalać,
zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą,
brzegiem morza spacerować.

3.Uporządkowanie wiedzy dzieci na temat miesięcy należących do poszczególnych pór roku
Rodzicu, poproś dziecko aby wymieniło po kolei nazwy miesięcy . Wspólnie dokonajcie podziału miesięcy na poszczególne pory roku.
4.Siedem kolorów tęcza ma 🙂
Przygotujcie farbki  i swoje paluszki. Zadaniem dziecka jest maczanie paluszka w odpowiednim kolorze farbki i odbicie go na kartce z tęczą
5. Nauka piosenki „Niech żyją wakacje”
Tekst:

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Gorące złote słońce
na czarno nas opali
w przejrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka
i pajac i skakanka,
będziemy się bawili
od samiutkiego ranka.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

 

 

Miłego dnia. Pozdrawiamy p.Monika i p.Kamila

Działania matematyczne. Moje wspomnienia z przedszkola – praca plastyczna . Wtorek 9.06.2020r.

Dzień dobry. Witamy Was serdecznie 🙂

1.Poranna gimnastyka

• Ćwiczenia z elementem równowagi.

Dziecko spaceruje swobodnie z woreczkami/ klockami na głowie, następnie  dziecko kładzie woreczek/klocek przed sobą i stara się chwycić go palcami nóg i utrzymać przez chwilę. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie stóp.
• Ćwiczenie mięśni brzucha – Do góry i w dół.
Dziecko leży tyłem, woreczek/klocek wkłada między stopy. Unosi je stopami do góry i przekłada za głowę,a potem powracają do pozycji wyjściowej.
Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Na plaży.
Dziecko  kładzie woreczek /klocek na podłodze. Chodzi na czworakach dookoła swojego  woreczka/klocka, naśladując szukanie na plaży muszli i bursztynów. Co jakiś czas klęka, wyciąga ręce, otwiera dłonie i pokazuje, co znalazło.
• Ćwiczenie tułowia Samoloty.
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Woreczek/klocek kładzie na głowie. Jedną ręką tworzy daszek nad oczami, drugą trzyma na kolanach. Wykonuje skręt tułowia i głowy w lewą stronę, a następnie w prawą stronę.

Ćwiczenia przeciw płaskostopiu – Sprytne stopy.
Dziecko chwyta palcami stopy woreczek/klocek leżący na podłodze i podaje go sobie do rąk.
Zabawa ruchowa ożywiająca – Chronimy się przed słońcem.
Dziecko biega po pokoju, swobodnie wymachując woreczkiem/klockiem. Na mocne klaśnięcie rodzica zatrzymuje się, rozciągając woreczki/klocki nad głową – chroni się przed słońcem.

 

2. Słuchanie wiersza Jana Brzechwy „Lokomotywa”

Słuchowisko

3. Rozmowa kierowana na temat wiersza.

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza. Wróćcie do wspólnego liczenia wagoników doczepionych do lokomotywy.

4.Działania matematyczne

Dodawanie

Odejmowanie

Dodawanie do 10

Odejmowanie do 10

 

5. Praca plastyczna -„Moje wspomnienia z przedszkola.”

Rodzic zachęca dziecko do przedstawienia swojego najlepszego wspomnienia z przedszkola w pracy plastycznej. Proponuje, aby zamieniło się w malarza i wykonało prawdziwy obraz. Przypomina o zawarciu w pracy jak największej liczby szczegółów, rozplanowaniu elementów na całej powierzchni kartki.  Dziecko otrzymuje kartkę /karton formatu A3 z umocowaną gazą. Dziecko:
− miesza kolory,
− nakłada pędzlem gęstą farbę na karton z gazą.

Za co lubimy lato ? – rozwijanie logicznego myślenia. Poniedziałek 8.06.2020r.

Dzień dobry ,

witamy was serdecznie w kolejnym tygodniu kształcenia na odległość 🙂 Zapraszamy na zajęcia.

1. Osłuchanie z piosenką „Moje marzenia”

Tekst piosenki :

Nie ważne ile masz lat…
Z nimi, jak w słońca promieniach –
sprawią, że piękny jest świat,
Marzenia, Marzenia, Marzenia!

Wystarczy o nich wciąż myśleć
Wymawiać je coraz głośniej,
a los nam odpowiedź przyśle,
Marzenia spełniaj radośnie!

Marzenia dziś się spełniają,
bo każdy z nas tego chce,
sny w jawę się zamieniają,
kto MARZY, ten dobrze wie…

Nawet gdy jesteś malutki,
nie bój się wierzyć i marzyć,
Marzenia przegonią smutki
i wszystko może się zdarzyć!

Marzenia w sercu ma każdy
i trzeba o nie dbać stale,
bądź pewny siebie, odważny,
a zajdziesz dalej i dalej!

Piosenka

 

2. Ćwiczenia  usprawniające aparat mowy – bajka logopedyczna

„Porządki”

To jest myszka i jej domek. Gdy tylko zaświeciło słońce, myszka wyszła przed domek (wysuwanie języka jak najdalej na brodę), rozejrzała się dookoła (zataczanie kółka językiem), spojrzała w prawo, a potem w lewo (język dotyka prawego i lewego kącika ust). Postanowiła wrócić do domu i zrobić w nim porządki. Najpierw umyła sufit (język dotyka podniebienia), potem zamiatała podłogę, (język wykonuje ruchy na dnie jamy ustnej), wytarła kurze z mebli (język myje wewnętrzną stronę zębów), umyła okna, najpierw jedno (wypychamy językiem policzek), potem umyła drugie. Na koniec wyciągnęła odkurzacz i odkurzyła dywanik (język zwija się w rurkę). Ponieważ odkurzacz nie wyczyścił dokładnie dywanika, myszka wzięła trzepaczkę i wytrzepała dywanik (mlaskanie językiem). Teraz myszka postanowiła coś zjeść. Nałożyła na miseczkę (język układamy w miseczkę) tik- taka i odpoczęła po ciężkiej pracy.

 

3.Zabawa na powitanie– Witamy się kolorami i częściami ciała.

Rodzic wita dziecko , które  ma na sobie ubranie w danym kolorze, dziecko wstaje  z dywanu i się wita. Włączcie kolejny raz piosenkę „Moje marzenia” i poproś dziecko aby ruchem improwizowanym tańczyło w  rytm muzyki. Na przerwę w muzyce dziecko wita się z  rodzicem wymienionymi częściami ciała np. noga, brzuch, ręka, głowa.

 

4.Wprowadzenie. Oglądanie reprodukcji obrazów przedstawiających lato. 

Dziecko ogląda reprodukcje obrazów: Włodzimierza Tetmajera Żniwiarki w polu, Winslowa Homera For to be a former’s boy. Opisuje ich kolorystykę i nastrój. Zastanawia się, z jaką porą roku się kojarzą i jakie oznaki lata przedstawiają. Nadaje obrazom tytuły. Porównuje je z oryginalnymi tytułami, które podaje im rodzic. Rodzicu spytaj dziecko: Co dzieje się latem w przyrodzie?Rodzic zapoznaje dziecko ze znaczeniem słowa żniwa.
Żniwa to czas zbioru z pól roślin uprawnych, głównie zbóż, takich jak: żyto, pszenica, owies

Obraz W.Tetmajer

Obraz  W.Homer

 

5.Rozwiązywanie zagadek- Zjawiska charakterystyczne dla lata.

Zagadki:

A) Ciemno, cicho. Co to będzie?
Nagle grzmoty słychać wszędzie. (burza)

B) Kolorowy most na niebie,
co zachwyca dzieci.
Zjawia się, gdy deszczyk pada
i słoneczko świeci. (tęcza)

C) O tej porze roku
są najdłuższe dni,
a słońce z wysoka
grzeje nas i lśni. ( lato)

D) Gdy imię Tola
podzielisz na połowę,
a potem przestawisz sylaby,
wnet uzyskasz czas laby. (lato)

 

6.Ćwiczenie relaksacyjne – Masaż wodny.
Rodzic prosi dziecko , aby usiadło przed  nim . Rodzic rysuje palcem na plecach dziecka kropki, kreski: pionowe, poziome, linie faliste, stukają opuszkami palców itp. Na koniec
masażu naśladuje strząsanie wody z rąk. Następnie zamieńcie się rolami. Udanej relaksacji 🙂

 

Miłego dnia. Pozdrawiamy p.Monika i p.Kamila

Osoby niepełnosprawne są wśród nas – zajęcia z zakresu mowy i myślenia. Wesołe zabawy w kręgu znajomych – praca plastyczna. Piątek 5.06.2020r.

Dzień dobry,

oto kolejny i zarazem ostatni dzień kwietniowych zajęć odbywających się na odległość.

1.  Ćwiczenia logopedyczne:

· konik – kląskanie czubkiem i środkiem języka;

· winda – otwórz szeroko buzię, poruszaj językiem tak jakby był windą – raz do góry, raz do dołu;

· malarz – malujemy pędzlem (język) sufit (podniebienie) – zaczynamy od zębów w stronę gardła;

· młotek – wbijamy gwoździe w ścianę. Zamieniamy język w młotek, który będzie wbijał w ścianę (wałek dziąsłowy) zaczarowane gwoździe (najpierw należy szpatułką lub zimną łyżeczką dotknąć podniebienia tuż za górnymi siekaczami nazywając je np. zaczarowanym miejscem lub parkingiem – w tym miejscu język powinien „przybijać” gwoździe)

 

2. Poranna gimnastyka

A) Zabawa orientacyjno -porządkowa „Słońce i chmura”

Dziecko biega swobodnie po dywanie. Gdy rodzic podniesie symbol chmury, zadaniem dziecka jest przykucnięcie i utworzenie  z rąk daszka nad głową

Chmura

B) Ćwiczenie tułowia – skłony boczne „Wiatr  i liście”

Dziecko stoi w lekkim rozkroku z uniesionymi rękami . Naśladuje kołysanie się gałęzi na wietrze . Wykonują obroty dookoła własnej osi aż do przysiadu.Dziecko poruszając palcami , naśladuje ruch liści na wietrze.

C) Ćwiczenie grzbietu ” Patrzymy przez lornetkę”

Leżenie przodem z rękoma opartymi na przedramieniu. Na hasło „Patrzymy przez lornetkę”, dziecko unosi głowę. Spogląda przez lornetkę utworzoną ze zwiniętych dłoni

D)”Przez kałuże” – skoki zwarto- rozkroczne.

Skok rozkroczny (poduszka między nogami). Łączenie nóg przy skokach między poduszkami

E) Ćwiczenie wyciszające „Budzenie się ze snu”

Dziecko na kolanach przeciąga się aż do wstania. Następnie maszeruje standardowo i we wspięciu na palce

 

 

3. Wprowadzenie do tematu.
Dziecko dobiera się w parę z rodzicem . Jedna osoba z pary zamyka oczy – jest niewidome. Druga osoba jest przewodnikiem, który stara się wskazać swojemu partnerowi odpowiednią drogę i dba o jego bezpieczeństwo, czyli o to, aby podczas spaceru nie zderzył się z przeszkodami. Po przejściu całego mieszkania następuje zamiana ról.

 

4.Co to jest?– rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku.
Dziecko siedzi na dywanie . Rodzic prosi aby dziecko zamknęło oczy i podaje mu do rąk przedmiot , który dziecko ma rozpoznać wyłącznie za pomocą zmysłu dotyku.  Gdy dziecko odgadnie co to za przedmiot następuje zamiana ról – rodzic zamyka oczy a dziecko podaje przedmiot.

5. Dzielenie się wrażeniami

Dzielenie się wrażeniami z przeprowadzonych zabaw. Rozmowa na temat trudności, jakie napotykają osoby niewidome. Rodzic  pyta: Jak się czułaś/czułeś w roli osoby niewidomej? Jak się czułaś/ czułeś w roli przewodnika? Jakie trudności napotykają niewidomi podczas codziennych czynności? Jak się czują np. na ulicy? Jak możemy pomóc takim osobom?

 

6.Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Dzieci na Ziemi.

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko
chcą być kochane, śmiać się szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!
– Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
tak, robiąc obrót, powiada Ziemia

 

7.Rozmowa na temat wiersza.
Rodzicu zapytaj : O jakich dzieciach była mowa w wierszu? Na jakim kontynencie mieszka: Zulu z Afryki, Chinka  Inka, Innuita Bubu, Hindus Namoko? Czym różnią się między sobą dzieci? Co mają ze sobą wspólnego?

8. Wesoła zabawa w kręgu przyjaciół – praca plastyczna

Poproś dziecko aby namalowało bądź narysowało ( technika dowolna) na kartce papieru jak wyobraża sobie wesołą zabawę w kręgu przyjaciół. Po zakończonej pracy poproś dziecko do opowiedzenia co narysowało /namalowało, dlaczego akurat tych przyjaciół wybrali  i w co się bawią.

 

Miłego weekendu. Pozdrawiamy p.Monika i p.Kamila

Rozwiązywanie zadań tekstowych- zajęcia matematyczne. Nauka piosenki „Jesteśmy dziećmi” – zajęcia umuzykalniające. Czwartek 4.06.2020r.

Dzień dobry 🙂

Witamy się z Wami serdecznie w kolejnym dniu zajęć 🙂

1.Oglądanie reprodukcji obrazu Vincenta van Gogha The Flowering Orchard.

Dziecko ogląda reprodukcję obrazu Vincenta van Gogha The Flowering Orchard.Opisuje kolorystykę i nastrój dzieła. Zastanówcie się wspólnie, co ono przedstawia. Nadajcie obrazowi tytuł. Porównajcie go z oryginalnym tytułem (Kwitnący sad).

2. Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniem w liczeniu
Pomóżcie niedźwiedziowi dojść do gawry. Rodzic pokazuje bądź mówi dowolną cyfrę, a dziecko musi  najpierw policzyć ile kroków trzeba wykonać. Rodzic pokazuje  lub mówi np. cyfrę 3 i mówi: Liczba kroków ma wynosić o 1 mniej niż wskazuje cyfra, o 1 więcej niż wskazuje cyfra.  Udanej zabawy 🙂

 

3. Rozwiązywanie zadań matematycznych z treścią.

Zwróćcie uwagę na poprawność obliczeń. Poproś dziecko aby odpowiadało pełnym zdaniem udzielając odpowiedzi.

Zadanie 1
Wiewiórka miała 3 orzechy w dziupli. Przyniosła jeszcze 3 orzechy. Ile razem orzechów miała wiewiórka w dziupli?

Zadanie 2
Wiewiórka niosła do dziupli 6 orzechów . Po drodze zgubiła 2 orzechy. Ile orzechów zostało wiewiórce?

Zadanie 3
Niedźwiedź miał w gawrze 6 słoików miodu. Oddał przyjacielowi 2 słoiki. Ile słoików miodu zostało niedźwiedziowi?

Zadanie 4
Niedźwiedź miał 4 słoiki miodu. Dostał od przyjaciela jeszcze 2 słoiki. Ile słoików ma niedźwiedź razem?

Poproś dziecko aby samo wymyśliło zadania tekstowe a zadaniem rodzica będzie udzielenie na nie odpowiedzi 🙂

 

4. Nauka piosenki „Jesteśmy dziećmi”

Wysłuchajcie piosenki  a następnie nauczcie się wspólnie słów . Zachęcamy do wspólnego, głośnego śpiewania .

Piosenka

1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

 

5.Taniec improwizowany do piosenki

Poproś dziecko aby tańczyło do piosenki ruchem improwizowanym bez żadnego układu choreograficznego.

 

Pozdrawiamy serdecznie p.Monika i p.Kamila

 

W kręgu kultury arabskiej – Zajęcia przygotowujące do nauki pisania i czytania. „Dziecięce marzenia” – praca plastyczna. Środa 3.06.2020r.

Dzień dobry 🙂

Witamy w kolejnym dniu kształcenia na odległość.

 

1. Gra w spostrzegawczość „Literkowe dooble”

Wydrukujcie i wytnijcie karty do gry w dooble. Gra polega na odszukaniu na dwóch kartach tej samej literki. Miłej zabawy 🙂

DOOBLE

 

2. Ćwiczenia poranne:

A) Marsz w rytm ulubionej piosenki dziecka

Dziecko spaceruje po pokoju w rytm ulubionej piosenki. Na słowo rodzica ” wolno” dziecko maszeruje po pokoju wolno, następnie rodzic mówi ” szybko” – dziecko zaczyna biegać.

B) Zbieramy kwiaty

Dziecko chodzi po pokoju. Na hasło : „Kwiatek tam” – skręcają w tę stronę, którą rękę podniesiesz – prawą lub lewą.

C) Zabawa „Hop-stop”

Dziecko chodzi po pokoju. Wypowiadaj słowa „Hop, hop”  i   „Hop, stop”.  Dziecko wykonuje podskoki na słowo „hop”, zatrzymuje się na słowo „stop”.

D) Zabawa wyciszająca

Dziecko siedzi na dywanie  w siadzie skrzyżnym i wykonuje kilkukrotnie głęboki wdech i wydech.

 

3.Zabawa  „Witamy się.”
Dziecko spaceruje w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce wita się z rodzicem, angażując, na zmianę, prawą kończynę, a potem lewą kończynę, np. ściska dłoń mamy/taty, macha ręką, podnosi nogę i wymachuje nią, wykonuje  podskoki, tupie , wita się prawym łokciem z lewym kolanem itp.

4.Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby   „Karim.”

– Karim jest super! – Olek, usadowiony przy rodzinnym stole, opowiadał wujkowi Jackowi wrażenia
z przedszkola. – Dzięki niemu wygraliśmy konkurs na album o Warszawie. Pokazaliśmy album tacie Marty, żeby już więcej nie mówił, że Karima trzeba przenieść do młodszej grupy, bo w zerówce nie da sobie
rady i będzie nam tylko przeszkadzał w nauce.
– I co, zmienił zdanie o Karimie? – spytała mama.
– Chyba tak, bo nawet mu pogratulował.
– Karim? To ten Arab, który ostatnio doszedł do waszej grupy? – upewnił się wujek.
– On nie nazywa się Arab, tylko Karim Hassan. Jego rodzice są lekarzami. Pochodzą z Egiptu i pracują
w Polsce. Zostali tu po studiach medycznych. Nikt nie rysuje tak jak on – podkreślił Olek.
– Mówiłeś, że Karim nic nie umie. Stoi pod ścianą i milczy – przypomniał tata.
– Stał, bo wstydził się odezwać, ale już nie stoi.
Mama Olka położyła na stole gorące danie.
– Częstujcie się, póki ciepłe – zachęcała.
Wujek nachylił się nad półmiskiem.

– Co to takiego? Tak dziwnie pachnie.
– Kofta – arabskie kotleciki z baraniny – wyjaśniła mama.
– Arabskie… to ja dziękuję. Wystarczą mi słodycze – wujek sięgnął do talerza z ciastkami. – Kolega mówił,
że te arabskie potrawy to nie dla ludzi – stwierdził.
Olek podniósł na wujka zdziwiony wzrok.
– Mówisz jak mama Franka. Zabroniła mu spróbować ciastek, które mama Karima upiekła dla naszej klasy.
– Ma rację. Ja bym nie tknął tych arabskich wynalazków – powiedział wujek z przekonaniem.
Olek uważał, że ciastka Karima to po prostu pycha. Zanim jednak on i jego grupa przekonali się, jak smakują, dzieci obserwowały nowego kolegę trochę nieufnie. Miał czarne włosy, czarne oczy i śniadą cerę, poza tym niczym się nie wyróżniał, ale gdy się odezwał, wywołał burzę śmiechu. Zamiast „dzień dobry” powiedział „dzobi”, a zamiast „cześć” – „ehsz”. Potem stanął pod ścianą i wcale się nie odzywał. Ściskał pod pachą misia z urwanym uchem i za nic nie chciał się z nim rozstać. Grupa uznała, że jest dziwny.
W sali było tyle nowych zabawek, a on wolał starego misia. Dopiero kilka dni później, kiedy dzieci zajęły się rysowaniem, Karim odłożył misia i wziął kredki do ręki. Raz-dwa i wyczarował na kartce wyścigowe auto.
– Ładne. Narysujesz mi pociąg? – spytał Olek.
Karim uśmiechnął się i raz-dwa-trzy pociąg pędził po torach.
– Brawo! – pochwaliła go pani.
Do Karima ustawiła się kolejka dzieciaków, a on rysował im samochody, pociągi, samoloty i nawet psy
i koty. Potem była zabawa w pociąg i nikogo już nie śmieszyło, że nowy kolega nie mówi poprawnie po
polsku. Zresztą, żeby bawić się w pociąg, wystarczy powtarzać: tu-tu, tu-tu, tu-tu. Karim „tututał” tak
samo jak wszyscy. Jego miś też się przydał, bo kiedy pociąg się wykoleił, miś odegrał rolę rannego pasażera. Gdy po paru dniach Karim zachorował, wszyscy w grupie okropnie się martwili. Niecierpliwie czekali, aż wróci, żeby razem z nim tworzyć album o Warszawie. To właśnie po powrocie z choroby przyniósł ciastka, których Franek nie chciał skosztować. – Gdyby mama Franka ich spróbowała, na pewno zmieniłaby zdanie. Są pyszne, prawda, wujku? – zapytał chytrze Olek.
Wujek przełknął ciastko, odchrząknął i zrobił niezbyt mądrą minę. – To te? – spytał, wskazując talerz z ciastkami, który prawie już opróżnił. Olek uśmiechnął się od ucha do ucha. – Dostałem je od Karima dla Ady. Masz szczęście, że nie zdążyła wszystkich zjeść. Wujek Jacek zaśmiał się w głos. – Zawstydziłeś mnie, mądralo. Są przepyszne. Chyba spróbuję też kotlecików, bo jak widzę, zaraz się skończą. Tylko nie mówcie cioci, że zjadłem tyle słodyczy.Rodzina obiecała zachować tajemnicę. Olek z radością przyglądał się, jak wujek pałaszuje „arabskie wynalazki”. Mamę Franka też uda się przekonać. Przecież to, co obce i nieznane, nie musi być gorsze. Grupa wymyśliła Dzień Kuchni Arabskiej w przedszkolu. Wszyscy rodzice dostaną zaproszenia ozdobione przez  Karima. Pani już się zgodziła.

5. Rozmowa na temat opowiadania  i wyjaśnienie pojęć tolerancja i akceptacja.

Porozmawiajcie wspólnie na temat opowiadania. Zapytaj dziecko czy wie co znaczą słowa tolerancja i akceptacja. Niech opisze te pojęcia własnymi słowami.

6.Wprowadzenie do pracy plastycznej „Dziecięce marzenia”
Dowolna praca wykonana techniką kropkowanie.

Zapoznanie  dziecka z nową techniką plastyczną – kropkowanie. Zobaczcie wspólnie  przykładową pracę wykonaną tą techniką. Wyjaśnij dziecku sposób wykonania pracy. Przypomnij, że aby rysunek był czytelny, kropki tworzące jedną osobę, roślinę, jeden przedmiot, jedno zwierzę muszą znajdować się blisko siebie.

Dla dziecka przygotujcie: kartka, przybory plastyczne, np.: farby, pędzel, kredki ołówkowe, kredki świecowe, cienkopisy, kreda, flamastry.
Dziecko stawia kropki na papierze i tworzą obrazek. Wykorzystuje wybrane przez siebie przybory plastyczne. Używają jednego koloru lub wielu kolorów. Część pracy wykonują np. flamastrem, część farbami, a jeszcze inną część – kredkami.

Miłego dnia. Pozdrawiamy Was serdecznie p.Monika i p.Kamila

Zabawa z przyjaciółmi . Słuchanie piosenki „Jesteśmy dziećmi” . Wtorek 2.06.2020r.

Dzień dobry we wtorek 🙂 Zapraszamy serdecznie na zajęcia 🙂

1. Gimnastyka poranna.

Zabawa orientacyjno-porządkowa i wyprostna – Z krążkiem na głowie.
Dziecko  maszeruje po obwodzie koła. Otrzymuje książkę od rodzica . Kładzie ją na głowie i idzie ostrożnie, aby nie upuścić książki.
Zabawa bieżna Samochody.
Dziecko trzyma książkę jak kierownicę samochodu. Kiedy rodzic podniesie do góry  zieloną kartę, porusza się w różnych kierunkach z omijaniem przeszkód znajdujących  się w pokoju; kiedy trzyma kartkę czerwoną – dziecko zatrzymuje się.

Skłony w przód – Zamieniamy się krążkami.
Dziecko dobiera się parami z rodzicem, stają tyłem, w rozkroku, w niewielkiej odległości do siebie. Zamieniają się krążkami, podając je sobie w skłonie, między nogami, potem podają sobie krążki nad głowami.Podczas wykonywania ćwiczenia dzieci starają się nie uginać nóg w kolanach.

Ćwiczenie równowagi – Na jednej nodze.
Dziecko  stoi na jednej nodze, drugą ugina i kładą na niej krążek/spinasz do bielizny/klocek. Wytrzymują, licząc do czterech. To samo ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.

 

2.Powitanie.
Dziecko siada na dywanie a rodzic  wita je słowami: Witam Cię serdecznie . Na zajęcia nadszedł czas. Dziecko odpowiada: Witamy się brawami, bo zgoda i przyjaźń są między nami.

3. Zabawa naśladowcza Lusterko.”
Dziecko wraz z rodzicem  staje naprzeciwko siebie.  Dziecko jest lustrem, a rodzic przegląda się w nim. Dziecko, które jest lustrem, wykonuje takie same ruchy jak rodzic stojący przed nim. Rodzic przypomina o odbiciu lustrzanym, czyli odbiciu odwróconym. Dziecko stara się pamiętać o tym w zabawie podczas naśladowania ruchów rodzica.

 

4.Poznajemy narzędzia służące do pomiaru długości.

Rodzicu, daj dziecku narzędzia służące do pomiaru długości np. linijkę , tasiemkę, tekturkę ( każde o długości 20 cm). Poproś aby  dziecko porównało wszystkie narzędzia miernicze i odpowiedziało na pytanie: Czy wszystkie narzędzia miernicze mają taką samą długość?

Wybranym narzędziem mierniczym zmierzcie wspólnie biurko u dziecka w pokoju .

Opowiedz dziecku, że nie tylko linijką i centymetrem krawieckim można mierzyć długości . Możemy to robić innymi metodami: krokami , stopa za stopą, dłonią, kredkami.

 

5.  Osłuchanie się z piosenką ” Jesteśmy dziećmi”

Posłuchajcie wspólnie piosenki a następnie porozmawiajcie na jej temat. Puśćcie piosenkę jeszcze raz  aby dziecko swobodnie do niej tańczyło.

Piosenka

 

6. Wierszyk logopedyczny.

Na zakończenie dzisiejszych zajęć proponujemy naukę wierszyka logopedycznego- ma to na celu ćwiczenie pamięci oraz rozwijanie aparatu mowy.

Jedzie pociąg fu fu fu!

Trąbi trąbka tru tru tru!

A bębenek bum bum bum!

Na to żabka kum kum kum!

Konik człapie człap człap człap!

Woda z kranu kap kap kap!

Mucha bzyczy bzy bzy bzy!

A wąż syczy sy sy sy!

Baran beczy be be be!

A owieczki me me me!

 

Miłego dnia ! Pozdrawiamy p.Monika i p.Kamila