Wanda Bochenkiewicz

JUŻ WAKACJE…

19.06.2019r  pożegnaliśmy  się z naszymi paniami, koleżankami i kolegami na czas wakacji.  Po wakacyjnym odpoczynku spotkamy się ponownie tylko już nieco starsi.

Jeszcze raz życzę Państwu bezpiecznych, pełnych miłych wspomnień wakacji i szczęśliwych powrotów do przedszkola 🙂

Dziękujemy za ten wspólny ,,Misiowy” rok w przedszkolu  i czekamy po wakacjach 🙂

RODZICU PRZYPOMNIJ DZIECKU!

Podobny obraz

BEZPIECZNE WAKACJE

1. Dbając o bezpieczeństwo, przestrzegamy i przypominamy dzieciom:

– Na zabawy wybieraj miejsca bezpieczne, oddalone od jezdni i wykopów.

– Rozpalaj ogniska tylko pod nadzorem dorosłych i w miejscach do tego przeznaczonych.

– Nie wychodź z domu nigdy, bez opieki osoby dorosłej.

– Nie otwieraj drzwi nikomu, gdy jesteś sam w domu.

– Nie korzystaj z propozycji jazdy samochodem (lub spaceru) z nieznajomymi.

– Uczestnicząc w różnego rodzaju pracach zawsze zachowuj ostrożność.

– Nie zbliżaj się do psa, zwierząt, nie dotykaj ich, nawet jeśli robią wrażenie łagodnych.

PAMIĘTAJ TELEFONY ALARMOWE:

POGOTOWIE RATUNKOWE 999, 

POLICJA 997, 

STRAŻ POŻARNA 998

2. Bezpieczeństwo na drodze

Pamiętamy, że na jezdni zachowujemy wyjątkową ostrożność.

– Uważamy podczas przechodzenia przez jezdnię, korzystamy z przejść dla pieszych,

– Jesteśmy widoczni na drodze (używamy odblasków, świateł, kamizelek odblaskowych)

– Korzystamy ze ścieżek rowerowych i przestrzegamy przepisów ruchu drogowego.

– Pamiętamy o zakładaniu kasku ochraniającego głowę podczas jazdy.


3.
Bezpieczeństwo nad wodą

– Pamiętamy, że kąpiemy się tylko w miejscach wyznaczonych i oznakowanych.

– Nigdy nie skaczemy do wody w miejscach, które nie są do tego przeznaczone.

– Nie wchodzimy do wody po posiłku, nie oddalamy się od Rodziców.

– Zawsze słuchamy poleceń ratownika.

– W wodzie zachowujemy się ostrożnie i nie utrudniamy kąpieli innym.

– Nie zaśmiecamy plaży – dbamy o czystość i bezpieczeństwo.

– Zapoznajemy się z regulaminem kąpieliska i przestrzegamy go.

– Korzystając ze sprzętu wodnego zakładamy kapok.

– Podczas upalnych dni unikamy przegrzania i odwodnienia organizmu, pijemy dużo wody, unikamy oparzeń słonecznych skóry, opalamy się tylko używając kremu z filtrem, chronimy oczy nosząc okulary słoneczne, nosimy nakrycie głowy,

Przygotowanie do pisania

ĆWICZENIA  Z  ZAKRESU  ROZWIJANIA  SPRAWNOŚCI  MANUALNYCHZnalezione obrazy dla zapytania Przygotowania do pisania obrazki

Rodzaje ćwiczeń

  • ćwiczenia motoryki dużej

  • ćwiczenia motoryki małej, czyli nadgarstków, dłoni i palców

  • ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej

  • ćwiczenia kształtujące prawidłowy chwyt i regulujące napięcie mięśniowe rąk

  • ćwiczenia rozwijające orientacje w schemacie ciała i przestrzeni:

  • ćwiczenia kształtujące nawyki ruchowe związane z kierunkiem pisania

  • ćwiczenia ruchowo – słuchowo – wzrokowe

Cel główny:

Rozwijanie umiejętności manualnych – przygotowanie do nauki pisania

Cele szczegółowe:

  • zwiększenie sprawności ruchowej całego ciała a w szczególności sprawności motorycznej rąk

  • zmniejszanie szybkiego zniechęcania się podczas podejmowania czynności manualnych – pisania, rysowania, malowania itp.

  • doskonalenie funkcji wzrokowo ruchowych

  • niwelowanie zbyt dużego napięcia mięśniowego

  • niwelowanie zbyt słabego napięcia mięśniowego

  • doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej:

Przykłady ćwiczeń manualnych:
– wycinanie, wydzieranie, klejenie, malowanie, rysowanie

– pisanie po śladzie litery, swojego imienia, podanego zdania

– stemplowanie lub wypełnianie inną metodą środka litery

– dopełnianie rysunku – kończenie rysunku np. listka, drzewa, jabłka – dorysowanie -wypełnienie powierzchni rysunku plasteliną, papierem kolorowym lub innym materiałem

Zabawy kinezjologii edukacyjnej:
• ruchy naprzemienne – prosimy dziecko, by wykonało ruchy naprzemienne ( podnieś kolano i dotknij nim przeciwną dłoń lub łokieć), ćwiczenie można wykonać z tyłu ciała krzyżując rękę i przeciwległą nogę. Można je wykonywać przy muzyce, lub śpiewie
• leniwe ósemki – na dużym arkuszu papieru rysujemy dużą leniwą ósemkę (znak nieskończoności, przewrócona 8).
Następnie prosimy dziecko, by przywitało się z ósemką, wodząc palcem za jej konturami. Dziecko może tez same rysować leniwe ósemki rożnymi kolorami, rysować je w powietrzu rękami, nogami – raz jedną, raz drugą.
• kołyska usiądź na podłodze, odchyl się do tylu, ręce ugięte w łokciach, podeprzyj się na przedramionach. Wykonuj ruchy zgiętymi w kolanach nogami z jednej strony na drugą
• oddychanie brzuszkiem połóż ręce na brzuchu, weź wdech przez nos i rozpocznij długi wydech, wypuszczając powietrze krótkimi dmuchnięciami przez lekko otwarte usta. Oddychaj powoli, nadmuchując brzuch, jak balon.
• zginanie stopy usiądź, zegnij nogę w kolanie i połóż ją na kolanie drugiej nogi. Chwyć przyczepy początkowe i końcowe mięśni łydki i trzymaj je. Powoli poruszaj stopą zginaj ją i prostuj. Powtórz to samo drugą nogą.

MYŚLENIE I MOWA

Znalezione obrazy dla zapytania Obrazki do rozwoju mowy i myślenia

Ćwiczenia z zakresu rozwijania mowy i myślenia

Mowa i myślenie dziecka to procesy ściśle ze sobą powiązane i wzajemnie się warunkujące. Dobry poziom rozwoju mowy dziecka ułatwia mu wypowiadanie swoich myśli, a opanowanie umiejętności dokonywania prostych operacji umysłowych, umożliwi mu swobodne posługiwanie się mową – formowanie poprawnych i zrozumiałych dla otoczenia wypowiedzi.
Dlatego właśnie w pracy wychowawczo – dydaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym zadania dotyczące rozwijania mowy i myślenia dzieci realizowane są zawsze łącznie.

WARUNKI SPRZYJAJĄCE ROZWOJOWI MOWY I MYŚLENIA
▪ Dzieci mają o czym mówić,
▪ Dzieci chcą się wypowiadać,
▪ Dzieci mają okazję do wypowiedzi

Cel główny:

Kształcenie mowy i myślenia – przygotowanie do podjęcia nauki w szkole

Cele szczegółowe:

poszerzenie biernego oraz czynnego słownika dzieci,
▪ wyrabianie umiejętności poprawnego budowania zdań, łączenie ich w dłuższe wypowiedzi
▪ wdrażanie do wypowiadania się nt. własnych przeżyć, utworów literackich itp.
▪ rozwijanie umiejętności powtórzenia usłyszanych treści i próby układania opowiadań,
▪ doskonalenie wymowy w zakresie poprawności artykulacyjnej.

ZNACZENIE ROZMOWY I LITERATURY W ROZWOJU MOWY I MYŚLENIA
▪ uczy wypowiadania się w sposób jasny i zwięzły na określony temat,
▪ wyrabia umiejętność uważnego słuchania wypowiedzi rozmówcy i nawiązania do niej,
▪ wzbogaca słownictwo dotyczące zagadnienia, które jest przedmiotem rozmowy, wdraża do formowania pytań, wyrabia krytyczny stosunek do własnych i cudzych wypowiedzi.                                                                                 

ZNACZENIE GIER I ZABAW ROZWIJAJĄCYCH MOWĘ I MYŚLENIE
▪ likwidują 
u dzieci błędy wymowy i doskonalą ją, rozwijają i doskonalą procesy analizy słuchowej,
▪ usuwają przyczyny niechęci do mówienia, ułatwiają nawiązywanie słownych kontaktów,
▪ umożliwiają wyrażanie, w różnych formach ekspresji słownej kształcąc mowę i myślenie                                                                                                                                                                                                                       
ZNACZENIE GIER I ZABAW WPROWADZAJĄCYCH DO CZYTANIA
▪ wspierają rozwój języka, stymulują i motywują do mówienia,
▪ umożliwiają dokładniejszą percepcję, prowadzą do lepszej artykulacji mowy,
▪ wywierają korzystny wpływ na przyswojenie struktur zdaniowych,

ŚWIĘTO DZIECI

31.05.2019r  tuż przed Dniem Dziecka, Pajacyki bawiły się wesoło i pokonywały zadania, które zostały nagrodzone upominkami. Na placu przedszkolnym czekała nas miła niespodzianka – od brata naszego kolegi dostaliśmy pyszne ciasteczka.

Kochana Mamo, Kochany Tato…

 24.05.2019r  w naszym przedszkolu było wielkie święto, nawet pogoda nam dopisała 🙂                                                     Świętowały wszystkie przedszkolne Rodziny – duzi i mali bawili się wyśmienicie 🙂

A to wszystko dzięki Wam kochani Rodzice – dziękujemy za przedstawienie nam bajki, dziękujemy za piękną dekorację i pomoc w jej zawieszeniu, dziękujemy za przygotowanie placu przedszkolnego do wspólnej zabawy, dziękujemy za ciasta i obsługę stoisk, dziękujemy za każdą pomoc. To dzięki Wam – mogliśmy miło i wesoło, wspólnie spędzić to Rodzinne Święto 🙂

ŻYCZYMY WSZYSTKIM MAMUSIOM I TATUSIOM DUŻO UŚMIECHU, RADOŚCI I ZADOWOLENIA ZE SWOICH POCIECH 🙂 WSZYSTKIEGO DOBREGO KOCHANI 🙂

A wszystko zaczęło się już od rana zabawami sportowymi, proszę pooglądać zdjęcia:

PIKNIK RODZINNY

Znalezione obrazy dla zapytania napis piknik rodzinny

Informujemy Rodziców, że 24.05.19r. (piątek) odbędzie się PIKNIK RODZINNY.

Piknik rozpoczyna się o godzinie 9.30

Od 9.30 do 12.00 zorganizowane będą zabawy i atrakcje dla dzieci:

– zamki dmuchane

– zabawy i zawody sportowe zorganizowane przez nauczycielki

 Od godziny 13.00 rozpoczynamy Piknik Rodzinny z udziałem dzieci i Rodziców.

Dzieci prosimy odbierać od 12.45 do 13.00 i przejść z nimi na plac przedszkolny,                                                                                                                                                                                                                                                               gdzie organizowane będą występy i zabawy dla dzieci i rodziców:

13.00 – 13.30

– występy dzieci z poszczególnych grup – piosenki, wiersze, tańce, wręczanie upominków

 13.30- 14.00

– Teatr – Rodzice i Nauczyciele Dzieciom- „Królewna Śnieżka – The Snow-White”-

( wersja dwujęzyczna angielsko-polska)

 14.00 – 16.00

– Zabawy z Wodzirejem

14.00– 16.00

 – Spotkanie z Policją, z maskotką policyjną  Sznupkiem

 – Spotkanie z przedstawicielami Straży Miejskiej

       W czasie trwania Pikniku:

 – malowanie twarzy, grill, chleb ze smalcem, ciasta, popcorn, kawa, herbata, soki, woda,   lemoniada

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Serdecznie zapraszamy!

,,Poczytaj mi Mamo” 29.03.2019r

Pod takim właśnie tytułem wracają do nas opowiadania z dawnych lat, kiedyś babcie czytały je naszym Rodzicom teraz oni czytają je nam. Dziękujemy Mamie Oli, że zechciała nam przeczytać ze zbioru ,,Poczytaj mi mamo” opowiadania – ,,Wiosenna wędrówka” H.Bechlerowej, ,,Agnieszka opowiada bajkę” J.Papuzińskiej, ,,Chcę mieć przyjaciela” D.Wawiłow oraz wiersze ze zbioru ,,Co trapi okapi – czyli stado ślicznych wierszy zoologicznych” B.Michalec.