Lucyna Zalewska

Czapka- składanie papieru, ozdabianie ( 27 listopada)

Dzień dobry ! Witam w piątek! Zapraszam do zabawy!

Czapki Zimowe. Dzieci Robią Na Drutach Jesień Nakrycia Głowy, Czapki I  Szalik, Zestaw Ikon Ilustracji Akcesoriów Dla Dzieci W Zimne Dni.  Dzianinowy Szal Dziecięcy, Dodatkowe Nakrycie Głowy, Jesienna Dziecięca  Odzież | Premium

  1. Ćwiczenie różnych grup mięśniowych: zabawy naśladowcze.
  • skaczę,jak pajacyk
  • biegam , jak piesek ( na czworakach)
  • latam, jak ptak
  • pełzam, jak wąż
  • skaczę, jak małą piłeczka i jak duża piłka

2. Słuchanie piosenki  ,, Konszabelanci”. Zabawa naśladowcza przy piosence.

link: https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0

3. Różne nakrycia głowy:

CZAPKA ZIMOWA METEOR PICO MERINO różne kolory | WYPRZEDAŻ SPORT \ Sporty  zimowe \ Czapki i szaliki | markARTUR Sport & Outdoor - Hurtownia sprzętu  sportowego i turystycznego  różne kolory - cieniowana czapka z ozdobą - BARSKACzapka wiązana "Baby Mouse" różne kolory - BEXA Pokémon - Charmander and Friends Snapback - Czapka - Good Loot

Czapka policyjna gabardynowa - podoficer - MUNDUR.COM.PL    Czapka rogatywka OSP 2 galony + krzyżak - Sprzęt-Poż - kompleksowe  zaopatrzenie Straży Pożarnej i Zakładów PrzemysłowychCzapka mikołaja pluszowa - DecomaxpartyKapelusz filcowy Tyrolski, Kapelusze - Maski, kapelusze, korony, peruki

4. Praca plastyczna:,, Czapka z papieru”.

Będziemy składać czapkę z papieru. Do wykonania tego zadanie potrzeby będzie papier A4 ,  A3 lub gazeta, klej ,nożyczki ,kolorowe kredki lub pisaki i kolorowy papier. Gdy czapka z papieru będzie już gotowa trzeba ją ozdobić! Zadaniem dziecka będzie ozdobienie czapki kolorowymi rysunkami, wycinankami z kolorowego papieru, naklejankami.

Zabawa będzie z pewnością doskonała! Zapraszamy Tatusiów do zabawy i składanek papierowych, Mamusie do ozdabiania wspólnie z dzieckiem. A może pomocą będzie służyć starsze rodzeństwo? Myślę, że dzieciaki będą próbowały złożyć czapkę same. Świetna zabawa dla całej rodziny.

Zapraszam dzieci do obejrzenia filmu edukacyjnego.

 

Jak zrobić czapkę z papieru? How to make a paper hat? - YouTube

 

Link  – czapka z gazety:  https://www.youtube.com/watch?v=K1ql6Monmpk  

Link – czapka z papieru: https://www.youtube.com/watch?v=ksXUKOcpo78 

Do zobaczenia w przyszłym tygodniu!

Mówimy głośno i wyraźnie. ( 26 listopada)

Dzień dobry! Dzisiaj ćwiczymy poprawną wymowę. Zapraszam do zabawy!

 

Logopeda – Szkoła Podstawowa nr 10 w Puławach

 

Zabawa fabularyzowana ćwicząca narządy mowy:

Wyobraź sobie, że twoja buzia to sklep z zabawkami. Otwierasz drzwi (szerokie otwieranie buzi) i wchodzisz do sklepu. OOO! Ile tu zabawek:
– pajacyk, który potrafi skakać, aż do sufitu (unoszenie języka na górne zęby przy szeroko otwartych ustach)
– samochód, która jeździ po torze wyścigowym (oblizywanie językiem górnych i dolnych zębów po wewnętrznej stronie przy otwartej buzi).
– konik na biegunach (kląskanie)
– duża, kolorowa piłka (wypełnianie buzi powietrzem), która toczy się od ściany do ściany (wypychanie językiem na przemian prawy i lewy policzek)
– pudełko klocków (dotykanie czubkiem języka dolnych i górnych zębów, liczenia)
– wesoła laleczka (szeroki uśmiech)
– wirujący bączek (krążenie językiem po zębach przy zamkniętych ustach)
Na najwyższej półce siedzi miś. Jest smutny, bo nikt go nie chce kupić. Z tego zmartwienia oklapło mu jedno uszko. Pewnego razu zobaczył przez okno dzieci z przedszkola. Uśmiechnął się do nich, posłał im całuski (cmokanie ustami – naśladowanie posyłania całusków). i pomyślał: – Dobrze byłoby mieć przyjaciół?. Postanowił wyjść ze sklepu i pójść razem z dziećmi.

Zabawa przy piosence,, Głowa, ramiona, kolana pięty „– nazywanie części ciała, wymawianie ich cicho, głośno ,powoli, szybko

Link: https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

Zabawa logopedyczna:,, Magiczny kubek”

Zachęcam do zabawy! Doskonała zabawa z wykorzystaniem prostych przyborów.

Do zabawy potrzebne będą: kubeczek na napoje, rurka do picia, cienka ściereczka, gumki recepturki, płyn do naczyń, niewielki talerzyk lub podstawka do kwiatka, kubeczek z wodą pędzelek, nożyczki.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=WaY-RDjS9Kg

Światowy Dzień Pluszowego Misia. ( 25 listopada)

 

25 listopada

Światowy Dzień Pluszowego Misia

25 listopada przypada Światowy Dzień Pluszowego Misia - Echo Powiatu  Kamieńskiego Echo Powiatu Kamieńskiego

 

 

  1. Wierszyk na Dzień Pluszowego Misia.

Gdy płakałam otarł łezki

Jest pluszowy i niebieski

Ma kokardę, miękkie futro

Tuli mnie gdy jest mi smutno

Każdy dzień jest kolorowy

Gdy jest ze mną miś pluszowy

2. Zabawa przy piosence ,,Stary niedźwiedź mocno śpi” . Link: https://www.youtube.com/watch?v=vqOf_W9wV6w
3. ,,Połącz w pary takie same misie”.
Wydrukuj kartę pracy. Połóż przed dzieckiem kartkę i 6 kredek w różnym kolorze. Kredki będą potrzebne do łączenia obrazków w pary- każda para inną kredką ( będzie bardziej przejrzyście). Dziecko wyszukuje wśród innych misiów takiego samego do pary.
4. Misiowa przekąska. ( na słodko lub z wykorzystaniem wędlin, warzyw..)
Przygotuj chleb tostowy. owoce: banan, borówki, masło orzechowe, nutella itp. Poproś dziecko o pomoc w przygotowaniu przekąski .
5. Praca plastyczna- do wyboru ( moja propozycja). Mogą być też inne prace.
                                                           praca plastyczna miś przedszkole - Szukaj w Google | Kids birthday cards, Paper crafts for kids, Paper flowers craft   Miś z płatków - Prace plastyczne dla dzieci  Miś- praca plastyczna z wykorzystaniem rolki | edufunkids.com
6. Taniec Zumba – ,, Gummy Bear”.  https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q
Życzę miłego dnia i wesołej zabawy z misiem, drogie ,,Biedroneczki”
Przygotowane dla was dyplomiki ,, Przyjaciel pluszowego misia” dostaniecie ode mnie przy najbliższym spotkaniu!

Bajki w teatrze ( 24 listopada)

Dzień dobry! Zapraszam do zabawy!.

Wektory stockowe: czerwony kapturek, bajka o czerwonym kapturku, czerwony kapturek bajka - rysunki, obrazy, ilustracje | Depositphotos

1.„Co zmieniło się w koszyczku?” – zabawa dydaktyczna ćwicząca spostrzegawczość dziecka i uwagę.

Pokazujemy dziecku koszyczek, mówiąc, że jest to koszyczek Czerwonego Kapturka. Dziecko i mama  kolejno wyjmują przedmioty z koszyczka nazywając je. Zawartość koszyczka jest układana na dywanie w szeregu.  Dziecko zamka oczy , mama  chowa jeden z elementów. Dziecko stara się odgadnąć, co zniknęło. Zabawa jest powtarzana kilka razy, później mama lub tata chowa więcej elementów – np. dwa. Zabawa może być również przeprowadzona w ten sposób, że  zmienia się miejsce wybranego przedmiotu, a dziecko starają się określić, co zmieniło miejsce.

Przedmioty: sok, chusteczka, lekarstwo, ciasto, kłębek wełny, kwiatki, cukierki

2.„Gdzie się schował miś?” – zabawa dydaktyczna

Określenie położenia misia  względem czarodziejskiej skrzyni. Utrwalenie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni (na, pod, za, w, obok, nad)

3. Z jakiej jestem bajki lub baśni? Atrybuty postaci z bajek:

https://www.dzieckiembadz.pl/2017/03/fairytales-atrybuty-bohaterow-bajek.html          

Wydrukuj obie karty, potnij na prostokąty, odwróć obrazkiem do spodu i zmieszaj obrazki. Dziecko odkrywa obrazki i dopasowuje do pary Stara się nazwać postać i bajkę z której pochodzi.

 

Dzieckiem bądź: Fairytales/ Atrybuty bohaterów bajek

 

4. Malowanie farbami – praca plastyczna – technika mokre w mokre.

Dzieci zwilżają kartkę pędzlami zanurzonymi w wodzie. Gdy powierzchnia jest już mokra, malują po niej farbą  i obserwują, co się dzieje. Starają się stworzyć bajkową postać, zamek lub łąkę. ( farba nie może być gesta)

Tekst piosenki -,, To Mikołaj”

Mikołajki - Ile dni pozostało do Mikołajek

Tekst piosenki ,, To Mikołaj, to Mikołaj….”

Kto zagląda w okno,

Kto latarką świeci,

Kto patrzy przez szybkę,

Szuka grzecznych dzieci.

Ref:

To Mikołaj ,to Mikołaj

To Mikołaj święty

To Mikołaj, to Mikołaj niesie nam prezenty.

 

Ktoś tymi saniami

Od bieguna leci

Kto puka do domu,

Szuka grzecznych dzieci.

Ref:

To Mikołaj, to Mikołaj……

 

Kto tu do nas jedzie

W zimowej zamieci

Rozgląda się w koło

Szuka grzecznych dzieci.

Ref:

To Mikołaj, to Mikołaj…

 

Kto wyciąga prezent

Pierwszy, drugi ,trzeci

Kładzie pod choinką

Tam, gdzie grzeczne dzieci.

Ref.To Mikołaj, to Mikołaj…

link: https://www.youtube.com/watch?v=544uvoKQiMo

300+ Best Grafika images | grafika, malowanki świąteczne, etykietki do prezentów świątecznych

Rekwizyty teatralne, teatrzyk improwizacji ( 23 listopada)

Dzień dobry. Witam w nowym  tym tygodniu. 

Teatr - Aktualności - Akademia Pana Kleksa w Osiecznej

  1. Zabawy logopedyczne:

Zabawa na pamięć wzrokową

Usiądźcie wygodnie na dywanie naprzeciwko siebie. Pośrodku rozłóż wspólnie z dzieckiem sześć przedmiotów (jeden obok drugiego), np. klocek, misio, lalka, książeczka, kredka, wiaderko. Nazwijcie je. Następnie poproś dziecko o to, aby zapamiętało ich nazwy i zamknęło oczka. Ty w tym czasie schowasz jedną z nich za siebie.

Zadanie dla dziecka: dziecko odgaduje, której zabawki brakuje. Pochwal je, gdy mu się uda. Gdy zabawa sprawi mu trudność, pociesz, mówiąc, że za pierwszym razem zawsze jest trudniej i powtórzcie zabawę raz jeszcze. Możecie zamieniać się rolami, wtedy twoje dziecko będzie miało podwójną radość z zabawy.

Zabawa na rozwijanie słownictwa

Tę zabawę możesz stosować w każdej domowej sytuacji, np. podczas posiłku, kąpieli, porządkowania pokoju, ubierania się dziecka.

Zadanie dla dziecka: nazywanie przedmiotów i podawanie ich rozmaitych cech. Ty mówisz np.: „Zobacz, tu leży klocek, to duży klocek, znajdź inny klocek”. Dziecko szuka i znajduje, krzyczy: „Mam mały klocek!”. Ty mówisz: „Brawo! A jaki jeszcze może być klocek?”. Dziecko mówi: „Czerwony”.

Zabawy logopedyczne na prawidłowe oddychanie

Zabawa logopedyczna „Kto strzeli gola?”: Usiądźcie obok siebie przy stole. Poproś dziecko o zbudowanie bramki z klocków. Następnie przygotuj dwie słomki i lekką piłeczkę.

Zadanie dla dziecka: „strzelenie” piłką gola do bramki, poprzez dmuchanie w rurkę. Pamiętaj o tym, aby zaprezentować dziecku prawidłowe wykonanie tego ćwiczenia, tzn. wdech nosem a wydech ustami, prosto w piłeczkę, kierując ją do bramki. Zaproponuj dziecku, aby teraz ono spróbowało strzelać gole.
  – Ćwiczenie logopedyczne z bańkami mydlanymi: Pewnie nie raz kupowałaś plastikowy pojemniczek do robienia mydlanych baniek? Jeżeli tak, to wspaniale!

Zadanie dla dziecka: puszczanie baniek. Ta prosta zabawa doskonale ćwiczy prawidłowy oddech, wydłuża fazę wydechu, a przy tym dostarcza dziecku wiele radości.

2. Teatr kukiełkowy – film edukacyjny. Link: https://www.youtube.com/watch?v=9_Qv9_LHRiA

3. Wykonywanie  wraz z dzieckiem dowolnej kukiełki. ( na miarę możliwości umiejętności dz.)

Przykładowe kukiełki:

Jesienne sowy z rolek od papieru | CafeMama BLOG - Inspiracje przy kawie         Recyklingowe kukiełki z Muzyczną Przystanią - Dziecko w Warszawie

 

4. Słuchanie piosenki:,, To Mikołaj”. Link: https://www.youtube.com/watch?v=544uvoKQiMo

 

Nasze prace

Dzisiaj publikuję kolejne zdjęcia przysłane przez Państwa! Serdecznie dziękuję za wszystkie fotografie!

Dzieciaki są fantastyczne! Wykonały niepowtarzalne prace!

Dziękuję Wam , drogie ,, Biedroneczki”!

 

Dziękuję Wszystkim Rodzicom za pomoc i zaangażowanie!

Znalezione obrazy dla zapytania podziekowania gify | Teddy bear, Teddy bear images, Teddy bear pictures

Na półce w spiżarni – stemplowanie. ( 20 listopada)

Dzień dobry! Witam w piątek i zapraszam do zabawy!

 

Domowe przetwory Grafika - jeżyny przetwory, przetwory na zime stockowe wektory i ilustracje | Depositphotos

  1. Zabawa równoważna: ,, Spacer z jabłkiem na głowie”. Maluch spaceruje z krążkiem na głowie wzdłuż rozciągniętego na podłodze sznurka i stara się żeby krążek nie spadł.
  2. Słuchanie wiersza J. Brzechwy – ,, Na straganie”. Powtórzcie z dziećmi nazwy wszystkich warzyw , o których jest mowa w wierszu.

Jan Brzechwa – Na straganie

Na straganie w dzień targowy
Takie słyszy się rozmowy:

„Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze.”

„Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”

Rzecze na to kalarepka:
„Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”

Groch po brzuszku rzepę klepie:
„Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”

„Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.

Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może.”

„A to feler” –
Westchnął seler.

Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:

„Mój Buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”

Burak tylko nos zatyka:
„Niech no pani prędzej zmyka,

Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy pani wszyscy płaczą.”

„A to feler” –
Westchnął seler.

Naraz słychać głos fasoli:
„Gdzie się pani tu gramoli?!”

„Nie bądź dla mnie taka wielka” –
Odpowiada jej brukselka.

„Widzieliście, jaka krewka!” –
Zaperzyła się marchewka.

„Niech rozsądzi nas kapusta!”
„Co, kapusta?! Głowa pusta?!”

A kapusta rzecze smutnie:
„Moi drodzy, po co kłótnie,

Po co wasze swary głupie,
Wnet i tak zginiemy w zupie!”

„A to feler” –
Westchnął seler.

3. Film edukacyjny- ,, Na straganie” J. Brzechwy. Link: https://www.youtube.com/watch?v=2t-cslxPlV8&t=53s

4. Praca plastyczna : ,, Owocowe stempelki”, ,,Warzywne stempelki” ( do wyboru).

Potrzebne będą farby ( gęsta farba), kontur słoika i połówki owoców lub warzyw

Zaproś dziecko do stolika. Przygotuj połówki różnych owoców, warzyw i farby. Daj dziecku kartkę z narysowanymi konturami słoików. Zadaniem dzieci będzie wypełnienie szablonów owocowymi lub warzywnymi stempelkami. Po zakończeniu zadania utrwalcie nazwy owoców, warzyw i kolory.

5. Piosenka do słuchania:,, Ogórek”. Link: https://www.youtube.com/watch?v=i0Zh8q2BK-8

Dziękuję za ten tydzień wszystkim dzieciom i Rodzicom!

Zapraszam w poniedziałek do wspólnej zabawy.

Życzę miłego wypoczynku!

Porządki w spiżarni ( 19 listopada)

Dzień dobry! Witam w czwartek!

Jesienne dary - DZIECI STARSZE - PONIEDZIAŁEK 28.09.2020 - Przedszkouczek.pl

1.Zabawa równoważna- ,, Spacer z jabłkiem na głowie” . Dajemy dziecku nieduże jabłko. Dziecko kładzie sobie jabłko ogonkiem na głowie. Stara się przejść parę kroków po dywanie nie upuszczając owocu. Sylwetkę musi mieć wyprostowaną, idzie patrząc przed siebie. Może to być trudne dla niektórych dzieci, więc możemy uprościć zadanie dając maluchowi obrazek owocu. Jeżeli dziecko dobrze sobie radzi, proponujemy mu przejście z owocem po narysowanej linii lub po brzegu np. dywanu. Owoc nie powinien spaść na podłogę.

2.Rozmowa z dziećmi na temat ulubionych owoców i warzyw. ĆWICZENIA SENSORYCZNE- dziecko za pomocą zmysłów ( dotyku, smaku i wzroku)-  określa cechy owocu:

  • dziecko wymienia znane owoce i warzywa ( nazywa ich  kolor i kształt )
  • na przykładzie jednego z owoców ( np. jabłka) określa jego: smak ( kwaśne- słodkie), twardość ( twarde- miękkie), wielkość ( potrzebne będą 2 różnej wielkości jabłka) ( jabłko : małe –  duże), ciężar ( ciężkie-lekkie)

3. Zabawa dydaktyczna: ,,Dżemy i kiszone ogórki”

Do zabawy potrzebne będą : kółka czerwone i zielone, małe i duże. Z papieru albo z gazet robimy półki. Mówimy dziecku, że czerwone kółka będą słoikami z dżemem, a zielone słoikami z ogórkami. Rozpoczynamy zabawę od słów:,, W spiżarni na półce stoją: słoik z dżemem ( kładziemy ,,na półce „czerwone kółko), słoik z kiszonymi ogórkami (kładziemy zielone kółko), słoik z dżemem, słoik z ogórkami….itd. Dziecko układa  kółka według tego schematu do końca ,, półki”, a następnie samodzielnie układają go na pozostałych ,,półkach”. Układamy ciąg według wzoru : na stole lub podłodze, gdzie dziecko lubi się bawić. Proponujemy dziecku ułożenie długiego ,, węża” wg ułożonego rytmu.

Gdy skończą układać na ,,półkach” kółka pytamy, które z kółek jest duże, a które małe.

 

 

 

4. Film edukacyjny: Zabawa matematyczna z użyciem klocków- rytmy.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=qc5qcU-Uq3E&t=22s

Można układać rytmy również z innych materiałów – zakrętki od napojów, zapałki, patyczki, figury geometryczne, guziki… itp

Życzę miłej zabawy i wielu emocji podczas zabawy!

 

Owocowe smaki – degustacja dżemu ( 18 listopada)

 

Witam w środę. Dzień dobry!

Owoce i warzywa - Fresh-market.pl

  1. Słuchanie piosenki -,, Witaminki”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
Słaby, mizerny, ponura mina,
A inni chłopcy silni jak słonie,
Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.

Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
Gruszka, pietruszka i kalarepka,
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
To wszystko właśnie są witaminy.

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
Musi owoce jeść i warzywa!

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Bo zjadamy witaminki.

Mniam! Mniam!

2. ,,Powąchaj i posmakuj” – zabawa sensoryczna, aktywizowanie zmysłów węchu i smaku.

Do tej zabawy potrzebny będzie dżem. Dziecko z zasłoniętymi oczami siedzi przy stoliku. Podajemy maluchowi do skosztowania odrobinę dżemu. Dziecko określa smak ( słodki, kwaśny), odgaduje owoc, z którego zrobiony jest dżem. Pytamy, z jakich innych owoców można jeszcze zrobić ten smakołyk. Wyjaśniamy dziecku w jaki sposób robi się dżem. Można przygotować dla dziecka jakieś danie: naleśniki, ciastka z dżemem, do śniadania- grzanki. Na deser proponujemy dzieciom samodzielne smarowanie wafelków.

3. Praca  plastyczna- ,, Owocowe puzzle”

Proszę o wydrukowanie obrazków: jabłka i gruszki. Przecinamy je na 2 części. Proponujemy maluchom, aby złożyły  obrazki w całość, przykleiły je na kartce i pokolorowały.

Link: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/gruszka-na-galazce

Link: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/jablko-6

11 warzyw i owoców, które powinieneś jeść, kiedy chcesz schudnąć - WP Kuchnia